Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
PL EN

Kongresowo-wystawienniczy

20130823_gospodarka_regionu_targi_kielce_3

Sektor kongresowo-wystawienniczy

Targi Kielce stanowią ważny element stymulujący rozwój gospodarczy regionu, znacząco wpływając na funkcjonowanie branży hotelowo-restauracyjnej, kongresowej, firm i innych instytucji. W 1993 roku kiedy w Kielcach ruszała pierwsza impreza targowa, Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, nikt nie przypuszczał, że dwadzieścia lat później Targi Kielce będą wiceliderem branży targowej w Polsce i drugim ośrodkiem wystawienniczym w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

Dziś Targi Kielce

dysponują 90 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
w tym 36 tys. m²
w 7 halach z pełną infrastrukturą.

 

Rocznie organizują

ponad 70 imprez targowych,
w których bierze udział 216 000 gości
z 56 krajów
i blisko 6 000 wystawców rocznie.

Najbardziej popularne imprezy organizowane przez Targi to: międzynarodowe targi PLASTPOL, znany na całym świecie MSPO – trzecie targi przemysłu obronnego w Europie, AUTOSTRADA-POLSKA – jedne z największych targów budownictwa drogowego w Europie, SACROEXPO – największe targi sakralne w Polsce oraz AGROTECH – najchętniej odwiedzane targi rolnicze. Równocześnie Targi Kielce są organizatorem 600 konferencji, seminariów oraz szkoleń rocznie.

28 sierpnia 2013 r. zostało otwarte Centrum Kongresowe jako nowy element oferty Targów Kielce skierowany do wystawców i gości targowych. Nowoczesne, mobilne sale konferencyjne mogą jednocześnie ugościć 1000 osób. Do dyspozycji zwiedzających oddana jest 57-metrowa wieża widokowa pozwalająca podziwiać nowoczesną infrastrukturę targową oraz krajobraz Kielc i okolic. Inwestycja współrealizowana z funduszy unijnych kosztowała ponad 70 mln zł i jest odpowiedzią na zmieniające się wyzwania i oczekiwania w branży wystawienniczej.

Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce, tłumaczy, że na całym świecie istnieje trend, żeby organizatorzy wystaw rozwijali działalność konferencyjną. - Targi w większości to spotkania biznesowe B2B i ścisła specjalizacja wokół poszczególnych branż. Tematyczne spotkania są niezwykle ważne dla specjalistów. Konferencje stanowią zatem uatrakcyjnienie naszej oferty targowej. My zamierzamy pójść dalej i organizować np. kongresy niezależnie od wydarzeń targowych. Ta inwestycja pozwoli na takie rozwiązanie - wyjaśnia prezes Andrzej Mochoń.

Obok oferty targowej w 2007 roku w Kielcach utworzony został z inicjatywy Miasta Kielce klaster usługowy. Ze względu na charakter prowadzonej działalności i skalę oddziaływania świadczonych usług, jako podmiot wiodący klastra wskazany został ośrodek wystawienniczy Targi Kielce Sp. z o.o. 

Klaster usługowy „Grono Targowe Kielce” tworzy 81 przedsiębiorstw z województwa świętokrzyskiego, instytucji, stowarzyszeń i organizacji powiązanych biznesowo – głównie z sektora usług wystawienniczych, poligraficznych, hotelarskich, gastronomicznych, transportowych oraz szkoleniowych, a także działających w sferze kultury, sportu i promocji. Ważnym uzupełnieniem klastra są podmioty z otoczenia biznesu takie jak: banki, firmy doradztwa biznesowego oraz uczelnie wyższe.

Podstawowym celem działania klastra jest współpraca i wzrost konkurencyjności podmiotów świadczących usługi okołotargowe, wzmacnianie powiązań pomiędzy lokalnymi firmami, reprezentowanie interesów gospodarczych zrzeszonych firm oraz rozwój całego regionu.

 

Izba Gospodarcza „Grono Targowe Kielce”
ul. Zakładowa 3, 25-672 Kielce

e-mail: gtk@gronotargowe.pl

tel.: (+48 41) 242-84-74, (+48 41) 504-240-032

fax: (+48 41) 345-25-87

www.gronotargowe.pl

 Izba Gospodarcza „Grono Targowe Kielce” jest koordynatorem klastra usługowego „Grono Targowe Kielce”